DESIGN AF ADFÆRD
FÅ UDVIKLET SKRÆDDERSYEDE ADFÆRDSINTERVENTIONER
For at udvikle effektive adfærdsinterventioner (eller i folkemunde nudges) kræver det, at de tilpasses den specifikke kontekst, hvori de skal implementeres. Hvis man implementerer adfærdsinterventioner, der har vist sig effektive i andre sammenhænge, uden først at teste dem i kulturen i ens egen virksomhed, kan det nemlig have utilsigtede konsekvenser. Det er lidt ligesom, at købe et velsiddende jakkesæt. Du kan være heldig at finde en skjorte, der sidder godt over skuldrene, men strammer over maven, eller et par bukser, der matcher dine hofte-mål, men en er for korte i længden. Intet slår til gengæld et skræddersyet jakkesæt, der matcher lige præcis dine kropsmål. Det samme gælder skræddersyede adfærdsinterventioner: de matcher lige præcis din virksomhedskultur.
Vi skræddersyer adfærdsinterventioner i to faser:
FØRSTE FASE
Først foretager vi en eksplorativ analyse af ekisterende adfærdsmønstre i jeres virksomhedkultur. Typisk anvendes kvalitative metoder, såsom dybdegående interviews, fokusgrupper og feltstudier. Herudfra identificeres problematiske adfærdsmønstre (“pain points”), der danner grundlaget for næste fase.
ANDEN FASE
De problematiske adfærdsmønstre oversættes til konkrete adfærdsinterventioner, der testes statistisk i jeres virksomhedskultur via eksperimentelle setups. Effekten af adfærdsinterventionerne evalueres, og designet tilpasses og testes eventuelt igen for at optimere dem yderligere.
OPTIMERING AF UX
FÅ OPTIMERET BRUGERREJSE OG LAYOUT PÅ DIN APP ELLER HJEMMESIDE
Brugervenlighed er det nye buzzword. Og ikke for ingenting. Brugervenlighed sikrer nemlig ikke kun, at brugerne navigerer bedre på din side – og derved bliver på din side længere – men også at de vender tilbage til din side. Det er således ikke kun for brugerens skyld, at du skal tænke bruger-centrisk, når du designer eller optimerer din app eller hjemmeside: det er i lige så høj grad for din pengepung.
Vi tilbyder rådgivning både hvis du skal til at opstarte en ny app eller hjemmeside, eller allerede har udviklet en app eller hjemmeside, og har brug for hjælp til at optimere dit design, så det bliver mere brugervenligt. Vi tilbyder i denne sammenhæng optimeringsforslag ift. brugerrejse og design, samt at udføre brugertests eller eksperimentelle split-tests.
OPTIMERING AF KOMMUNIKATION
FÅ OPTIMERET DIN KOMMUNIKATIONSSTRATEGI MED ADFÆRDSPSYKOLOGISKE VÆRKTØJER
Passiv en-vejskommunikation hører til fortiden. For at skabe genhør hos modtageren og rykke adfærd med ord, er det nødvendigt at nytænke den måde, du kommunikerer på. Den adfærdspsykologiske redskabskasse gemmer her på en lang række relevante værktøjer.
Vi har mangeårig erfaring og indsigt i, at skabe kommunikation, der taler til modtagerens hjerne.